پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | جای بیشتری برای نزول وجود ندارد فرمول تبدیل رهن به اجاره‌خانه ۱۴۰۳ اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با افت پلکانی به کف حمایت برگشت آغاز فروش فوق‌العاده محصول پرطرفدار کرمان موتور از فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | متقاضیان چهار روز مهلت دارند واکنش وزیر کار به اعتراض درباره دستمزد کارگری وام ۳۰۰ میلیون ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | میزان باز پرداخت وام مستاجران چقدر است؟ اختصاص ۱۰ هزار سهمیه بیمه تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی تغییر مسیر قیمتی سکه و طلا | بازار طلا از فردا (۲۲ اردیبهشت) بازگشایی می‌شود قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت صورت‌حساب الکترونیکی شرط معافیت از مالیات معاملات طلا و ارز وزیر کار به اعتراضات درباره دستمزد کارگری واکنش نشان داد فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افت شاخص بورس به یک میلیون واحد جدی است؟

  • کد خبر: ۸۵۴۴۷
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
  • ۱
افت شاخص بورس به یک میلیون واحد جدی است؟
به دلیل ابهاماتی که اکنون در بازار وجود دارد، پول هوشمند در بازار نیست، زیرا ریسک‌هایی که در بازار شکل گرفته اند، از ورود نقدینگی به سهم‌ها جلوگیری کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاخص کل بورس در ابتدای معاملات دیروز روندی نزولی داشت و پس از افت بیش از ۲۰۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۸۱ هزار واحدی رسید، اما در ادامه معاملات مسیر نزولی شاخص تغییر کرد و درنهایت شاخص کل با رشد اندک ۳۳۶ واحدی در سطح یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. اما در مقابل، شاخص کل هم وزن روند نزولی داشت و با افت ۳۶۳۲ هزار واحدی به رقم ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ واحدی رسید.

نیما جوادیان، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با تجارت‎ نیوز درباره وضعیت فعلی بازار سهام گفت: وضعیت کلی بازار مناسب نیست. شاخص کل و عمده نماد‌های بازار دوهفته‌ای است که روند منفی دارند. وی ادامه داد: روند فعلی بازار نتیجه پیش خورکردن ریسک‌هایی است که همگام با کسری بودجه و سیاست‌های دولت به بازار وارد شده اند. به نظر می‌رسید بازار دیرتر از زمانی که پیش بینی شده بود از مسائل خارج از بازار اثر بگیرد، اما به دلیل سخنرانی‌های مکرر مدیران دولتی درباره قیمت گذاری دستوری، روند بازار زودتر از حد انتظار منفی شد.

جوادیان معتقد است به دلیل ابهاماتی که اکنون در بازار وجود دارد، پول هوشمند در بازار نیست، زیرا ریسک‌هایی که در بازار شکل گرفته اند، از ورود نقدینگی به سهم‌ها جلوگیری کرده است. این کارشناس بازار در بخشی دیگر از این گفتگو به این موضوع اشاره کرد که اکنون بورس پیش بینی پذیری اش را از دست داده است و در چنین شرایطی به صورت کلی سهام داری کاری سخت و غیرممکن است.

وی درباره وضعیت شاخص کل بورس گفت: پیش بینی می‌کنم شاخص روندی صعودی نداشته باشد. اینک در محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد، برای شاخص حمایت وجود دارد، اما اگر شرایط تغییر نکند و با قیمت گذاری دستوری دولت سودآوری شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار بدهد، احتمال رسیدن شاخص به یک میلیون واحد زیاد است. جوادیان گفت: انتظار می‌رفت گزارش‌های شش ماهه تغییر خوبی را در بازار ایجاد کند، اما دولت با بخشنامه‌هایی باعث تغییر منفی گزارش‌های شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی شد. همچنین با رایزنی‌هایی درباره قیمت گذاری محصولات پتروشیمی و فولادی ترس دوچندانی در بازار ایجاد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
0
حقمان است چون اعتماد کردیم و مدام گول می خوریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->